Handig

Verstuur je facturen in no time met deze mogelijkheden voor facturatie

Hoe kun je het beste facturen opstellen en versturen? Bekende vragen voor de ondernemer of zzp’er die aan de slag gaat met facturatie. Hoe je factureert hangt af van je wensen en de afwegingen die je wilt maken.

Er zijn verschillende mogelijkheden voor het opstellen en verzenden van een factuur. Van handmatig tot automatisch en van online tot op papier.

  • Facturatie per e-mail
  • E-facturen gebruiken
  • Portal voor facturatie (voor grootschalige bedrijven)
  • Facturatie uitbesteden
  • Facturen per post versturen

Facturatie per e-mail
Een groot aantal bedrijven kiest ervoor om facturen per e-mail te versturen. In de bijlage vindt men een pdf-bestand als factuur.

Eenvoud en overzicht

Er zitten een aantal voordelen aan het versturen van facturen per mail. Zo kun je de benodigde gegevens eenvoudig invoeren, verstuur je gemakkelijk een herinnering en zitten er geen extra kosten aan verbonden. Vanuit een algemene inbox houdt een van de werknemers de facturen en herinneringen bij en met de juiste administratie kan het overzicht bewaakt worden. Zo heb je als bedrijf direct alle facturen en herinneringen bij de hand.

Lees verder via De Ondernemer.

Lees ook